Dodaci prehrani koji sadrže vitamine, minerale, omega-3 i omega-6 masne kiseline povezani su s 34 postotnim smanjenjem incidenata povezanih s agresijivnim ponašanjem. Zaključuje to nasumična, dvstruka studija na slijepo, s placebo kontrolnom skupinom provedenom na 200 mlađih prijestupnika. Studija je objavljena u publikaciji Aggressive Behavior, a provedena je u nizozemskim zatvorima.
“Budućnost utjecanja na agresivno ponašanje pomoću dodataka prehrani u umjerenim količinama dovoljno je važna da zaslužuje dodatna istraživanja." zaključuju istraživači i dodaju "to je naročito točno budući da adekvatna prehrana može također imati blagotvorne efekte na mentalne i kognitivne funkcije."
Bez obzira na manji broj nasilnih incidenata, dokumentiranih od strane zatvorskog osoblja, sami zatvorenici, na pitanje o broju incidenata, kažu da nisu primijetili nikakvu značajnu razliku, kao ni promjenu na svom općem zdravlju.
Komentirajući istraživanje, profesor Michael Crawford, direktor na Institute of Brain Chemistry and Human Nutrition, pri London Metropolitan University, kaže da ova studija nastavlja potvrđivati ranije rezultate provedene na Oxford University (Br J Psychiat, 2002, Vol. 181, pp 22-28) koja je zaključila da suplementacija mladih prijestupnika s masnim kiselinama reducira nasilničko ponašanje za oko 39 posto.
Prekretnica u istraživanju
Područje suplementacije masnih kiselina i povezanost s agresijom opisano je kao "važan događaj koji bi mogao postati još važniji", kaže prof. Jack Winkler, direktor na londonskom Metropolitan University.
Odgovori koji pristižu mogli bi osnažiti dosadašnje zaključke, kaže prof. Winkler, dodajući da istraživači s Oxford University trenutno provode kontroliranu dvostruku studiju na slijepo koja uključuje 1.000 sudionika. Studiju financira britansko Ministarstvo pravosuđa i zatvorski sustav.
“Po mom mišljenju ovo bi istraživanje moglo biti od iznimnog značenja i učiniti prekretnicu kojom bi svijet napokon ozbiljno uzeo u obzir povezanost prehrane i mentalnog zdravlja, u svim oblicima” rekao je prof Winkler.
Izvor: Aggressive Behavior
March/April 2010, Volume 36, Issue 2, Pages 117-126
“Effects of nutritional supplements on aggression, rule-breaking, and psychopathology among young adult prisoners”
Authors: A. Zaalberg, H. Nijman, E. Bulten, L. Stroosma, C. van der Staak



