Dnevna doza od 1,8 grama DHA, također, nije izazvala nikakve negativne popratne pojave, prema studiji objavljenoj u British Journal of Cancer.
“Naši podaci po prvi puta pokazuju da je ciljana intervencija s DHA, kao dodatkom prehrani, moguć pristup koji ima potencijal da značajno poveća preživljavanje pacijenata s metastazama raka dojke, koji prolaze kemoterapiju”, napisao je tim istražitelja koji predvodi Dr. Philippe Bougnoux iz francuskog Institut National de la Santé Et de la Recherche Médicale (INSERM).
Istraživači, trenutno u 2. fazi kliničkih ispitivanja, dodaju da su "osjetili potrebu da postave buduću, kontroliranu, randomiziranu studiju s ciljem identificiranja uloge DHA kao dodatka prehrani u tretmanu raka dojke"
Prema American Cancer Society (ACS) svake godine oko 1,3 miliona žena širom svijeta bit će dijagnosticiran rak dojke, a gotovo pola miliona smrtnih ishoda bit će povezano s tom bolesti.
Dok se pojavnost ove bolesti povećala za oko 30 posto u posljednjih 25 godina, dotle je smrtnost opala zahvaljujući boljem i ranijem otkrivanju te tretmanu, navodi ACS.
Ova nova studija, naročito ukoliko bude potvrđena dodatnim istraživanjima, sugerira da DHA može povećati šanse za preživljenje čineći tumorske stanice osjetljivijim na kemoterapiju, kažu Dr. Bougnoux i njegov tim.
Detalji studije
Istraživači iz francuskog Toursa odabrali su skupinu od 25 žena s rakom dojke da sudjeluje u otvorenoj studiji 2. faze. Skupina je prolazila na anthracyclinu baziranu kemoterapiju (FEC) i dobivala dodatnih 1,8 grama dnevno DHA, u periodu između 2 do 6 mjeseci.
Nakon toga i poslije otprilike 31. mjeseca, Dr Bougnoux i njegovi suradnici utvrdili su da je sveukupno očekivano doživljenje žena oko 22 mjeseca, dok su žene koje su imale više razine DHA u krvi preživjele 34 mjeseca.
“Iako je srednje vrijeme progresije 6 mjeseci i sveukupno doživljenje 22 mjeseca u okviru do sada objavljenih podataka, treba istaći da je odabrana populacija imala izuzetno lošu prognozu; 68 posto pacjentica imalo je, uz ostale, metastaze na jetri. Do sada poznata objavljena srednja vrijednost doživljenja u pacijenata s metastazama na jetri bila je 14 mjeseci”
Istraživači smatraju važnim dodati da DHA suplementacija nije bila povezana ni sa kakvim negativnim popratnim pojavama.
Izvor: British Journal of Cancer
Volume 101, Pages 1978–1985, doi:10.1038/sj.bjc.6605441
“Improving outcome of chemotherapy of metastatic breast cancer by docosahexaenoic acid: a phase II trial”
Authori: P. Bougnoux, N. Hajjaji, M.N. Ferrasson, B. Giraudeau, C. Couet, O. Le Floch



