Natrol
JuiceFestivProbiotic Intenstinal Maximum CareFish Oil + Vitamin D3
Suplementi koji sadrže DHA omega-3 masnu kiselinu mogu promijeniti funkciju mozga povezanu s radnim pamćenjem, sugeriraju rezultati nove studije obavljene na zdravim dječacima

Znanstvenici s University of Cincinnati pokazali su, koristeći po prvi puta neuro-imaging tehnologiju, da uzimanje suplemenata koji sadrže DHA mijenja funkcionalnu aktivnost kortikalne mreže za pažnju..

“Sadašnji nalazi samo su dodatak rastućem broju dokaza, od pretkliničkih do kliničkih imaging studija koje sugeriraju da je dodatno uzimanje DHA snažan modulator funkcionalne kortikoralne aktivnosti" napisao je autor studije Dr.Robert McNamara u American Journal of Clinical Nutrition.

Potpora iz Europe

Ova studija podupire odobrenje pristiglo iz European Food Safety Authority (EFSA) vezano DHA i odobrenu zdravstvenu tvrdnju povezanosti DHA sa zdravljem mozga i očiju dojenčadi.

EFSA DHA tvrdnja povezana uz mozak može glasiti: “Konzumacija DHA može doprinijeti normalnom razvoju mozga fetusa, dojenčadi i male djece”

Još jedna omega-3 masna kiselina kratkog lanca, alfa linolenska kiselina, potvrđena je kao važna za normalan razvoj mozga djece sve do 18. godine života. (EFSA)

Detalji američke studije

Studija Dr. McNAmare i njegove radne skupine obavljena je na 33 zdrava dječaka u dobi od 8 do 10 godina, nasumično odabranih da uzimaju 400 mg, 1200 mg ili placebo u periodu od osam tjedana.

Obrazac praćenja aktivacije mozga mjeren je korištenjem slikovne funkcionalne magnetske rezonance (fMRI) tijekom testa s održanom pažnjom (igranja video igrica). Rezultati su pokazali da je razina DHA u membranama crvenih krvnih zrnaca (eritrocita) porasla za 47 odnosno 70 posto kod dječaka koji su uzimali DHA kao suplement, dok je placebo skupina iskusila pad razine DHA za 11 posto!

Najvažniji nalaz čitanja podataka fMRI slika je uočeno značajno povećanje aktivacije dorsolateralnog prefrontalnog korteksa mozga u DHA grupi - područja mozga povezanog s radnim pamćenjem. Promjene u ostalim dijelovima mozga, uključujući vidni korteks i cerebelarni korteks (ima ulogu u motoričkoj kontroli), također su promatrane.

"Rezultati promatranja sugeriraju da ova slikovna paradigma može biti od koristi u razjašnjenju neurobioloških mehanizama koji su u pozadini deficita kortikalne aktivnosti u phihijatriskim poremećajima povezanim s nedostatkom DHA, uključujući ADHD i depresiju", zaključuju istraživači.

Izvor: American Journal of Clinical Nutrition
Objavljeno on-line, “Docosahexaenoic acid supplementation increases prefrontal cortex activation during sustained attention in healthy boys: a placebo-controlled, dose-ranging, functional magnetic resonance imaging study”, AJCN.2009.28549
Authori: R.K. McNamara, J. Able, R. Jandacek, T. Rider, et al.
 
 
POTRAŽI PREMA: