Cholesterol Balance Beta Sitosterol
Što je Cholesterol Balance?
Natrol® Cholesterol Balance je proizvod koji sadrži beta sitosterol i druge fitosterole (biljne sterole) koji su efikasno pomažu u održanju normalne razine kolesterola u krvi.
Sadržaj: 60 tableta
Način uzimanja: 2 tablete, tri puta dnevno, po mogućnosti uz obrok.
Cholesterol Balance pomaže održanju normalne razine kolesterola u krvi. Sprječava da kolesterol iz gastrointestinalnog trakta bude apsorbiran u krvotok. Beta sitosterol je samo jedan od nekoliko biljnih sterola (kolesterol je glavni životinjski sterol) i može se izolirati iz gotovo svih biljaka. Natrol® beta sitosterol čini 80% ekstrakta iz soje, a preostalih 20% je iz ulja kukuruza, kanole, kikirikija, suncokreta i sjemenki pamuka. Beta sitosterol sam ili u kombinaciji sa srodnim biljnim sterolima reducira razinu kolesterola u krvi.
Redukcija razine kolesterola odvija se na način da beta sitosterol blokira apsorpciju kolesterola u tankom crijevu. Uz djelovanje na kolesterol, beta sitosterol se pokazao efikasnim u redukciji benigne hiperplazije prostate, no ovaj proizvod nije primarno namijenjen u tu svrhu. (vidi pod Prostat Excell)
Ukoliko uzimate lijekove za snižavanje kolesterola, upoznajte Vašeg liječnika s namjerom da uzimate beta sitosterol. Uobičajeno, lijekove i dodatke prehrani koji služe u istu svrhu ne bi trebalo uzimati bez da o svojoj namjeri upoznate liječnika.
Iako je utvrđeno da molekule vrlo slične beta sitosterolu inhibiraju rast stanica raka u laboratorijskim pokusima, relevantnost ovih informacija traži šira istraživanja.
Upotreba pektina citrusa za kontrolu kolesterola datira još od studije objavljene 1990. u Journal of Nutrition i American Journal of Clinical Nutrition. Ta je studija obuhvatila ispitivanja na životinjama i ljudima. Utvrđeno je kako se pektini vežu uz kolesterol u probavnom traktu, čineći da kolesterol bude efikasno uklonjen iz tijela. Budući da su tadašnji ekstrakti pektina bili slabo topivi te ih se vrlo malo u tankom crijevu apsorbirlo u organizam, povoljni efekat imali su samo u tankom crijevu.
Proizvodi koji sadrže modificirane pektine bolje se apsorbiraju te svoju funkciju obavljaju i u krvotoku čime iskazuju još snažniji učinak na snižavanje razine kolesterola. Sprječavaju formiranje nakupina kolesterola koji se lijepe na stijenke krvnih žila i tako povoljno djeluju na rizične faktore oboljenja krvožilnog sustava i srca.
Studija objavljena u Journal of Clinical Cardyology pokazuje da suplementacija citrusovim pektinima značajno snižava razinu kolesterola u krvi čak i u slučajevima kada nisu promijenjene prehrambene navike osoba koji ih uzimaju.
I jedna od posljednjih studija objavljenih u svibnju 2004 u Journal of Agriculture and Food Chemistry pokazuje da pektini citrusa sadrže polimetoksilatirane flavone koji snižavaju LDL (loš) kolesterol efikasno kao i statini, bez negativnih popratnih pojava.
Interakcije
Uzimanje biljnih sterola interferira s beta-karotenom i vitaminom E te rezultira njihovom smanjenom koncentracijom u krvi. Nema do sada poznatih interakcija s lijekovima
|